- İhtiyaca uygun özelliklerde sanal veya fiziksel bir sunucu için işletim sisteminin kurulması, ilgili rollerin eklenmesi
- Müşteri domaini varsa sunucunun dahil edilmesi
- Sanal sunucu ise Hyper Visor’ün ajanlarının kurulması
- Antivirüs ajanının kurulması ve ajanın yönetilmesi
- İşletim sistemi güvenlik yamalarının güncelliğinin takip edilmesi(Aylık olarak yayınlanan Microsoft Güvenlik Bülteni’ne istinaden takip edilir.)
- Yedekleme ajanının kurulması ve ajanın yönetilmesi
- İşletim sisteminin sağlıklı çalışabilmesi için gerekli periyodik kontrollerin, bakımların ve problem önleme operasyonlarının gerçekleştirilmesi (log okuma, performans izleme vb.)
- ISO 9001 standartları gereği ”Altyapı Hizmetleri Yedekleme Geri Dönüş ve Saklama Talimatı’’, ” Altyapı Hizmetleri İşletim Esasları Formu” dokümanlarının hazırlanması ve güncelliğinin takip edilmesi
- Sunucuda izlenecek eşik değerlerinin ve servislerinin belirlenmesi
- Özel uygulama ve servis izleme taleplerinin değerlendirilmesi
- Sunucu kaynaklarının izlenmesi ve belirlenmiş eşik değerlerinin aşılması durumunda müşterinin bilgilendirilmesi
- Olaylara SLA süreleri içerisinde çözüm sağlanması
- Üretici desteği gereken durumlarda üreticiye kayıt açılarak çözümün takip edilmesi ve müşterinin bilgilendirilmesi
- Periyodik problemler için kalıcı çözümlerin geliştirilmesi
- Aylık kullanım, performans, kapasite ve olay raporlarının müşteriyle paylaşılması
- Sunucu üzerinde planlanan çalışma öncesinde operasyon planının hazırlanarak müşteriyle paylaşılması ve onay alınması